img

Sałata – idealna baza do zdrowych soków

Zielona sałata masłowa bądź sałata rzymska, to produkty, których najczęściej używamy do kanapek lub sałatek. Urozmaicają nasze dania, a także pozwalają w estetyczny sposób podać przekąski do stołu. To jednak nie wszystko! Sałata posiada cenne właściwości, które warto wykorzystać, ale stawiając chociażby na sok. Takie napoje bazujące na sałatach są w stanie zaspokoić nasze pragnienie, zasmakować na tyle, że zagoszczą w codziennym jadłospisie i o wiele więcej! Dlaczego warto postawić na sałatę w soku?

Zielone soki domowej roboty

Rzadko kiedy wybieramy sałatę, jako bazę do soków, a szkoda, bo nadaje się do nich idealnie. To kwintesencja zdrowia, a do tego składnik, który z powodzeniem można połączyć z całą gamą innych surowców. Sałata jest lekkostrawna, a do tego spośród wszystkich zielonych warzyw, wykazuje się najniższą zawartością szczawianów. To ważne, ponieważ zielone soki chętnie wybieramy, a nadmiar szczawianów nie jest korzystny dla naszego organizmu. Spośród surowców możemy zatem postawić częściej na zieloną sałatę, bez ryzyka, że przekroczymy dopuszczalne normy.

W sokach kupnych nie znajdziemy sałaty. To z tego względu najlepiej przyrządzać domowe napoje tego typu. Nieocenioną pomocą w tej kwestii będą wyciskarki do soków. To jedyne urządzenie, które jest w stanie zaoferować nam sok wyciśnięty z zielonych liści. Poza tym aż 95% sałaty to woda, co tłumaczy nie tylko niską kaloryczność tego warzywa, ale i idealny pomysł na stworzenie odżywczego soku, który sprzyja zachowaniu zdrowia. A o innych sposobach na zdrowie możemy się przekonać, zaglądając na stronę http://sps-ruczaj.pl/.

Właściwości i skład zielonej sałaty

W sałacie znajdujemy błonnik, a do tego witaminy: A, B, C oraz beta-karoten. Ponadto minerały, jak potas, magnez, mangan, żelazo i wapń. Jeśli wybierzmy sałatę rzymską i do soku dodamy trochę surowców bogatych w wapń – szpinak czy papaję – to uzyskamy kompozycję z wyższą zawartością wapnia niż oferuje mleko.

W sałacie znajdujemy laktucynę – naturalny środek uspokajający. Soki mogą zatem korzystnie wpływać na nasz sen, choć efekty końcowe zależeć będą od indywidualnych predyspozycji i reakcji organizmu, jak i ilości wypijanych soków. Już w starożytności było znane nasenne działanie sałaty, więc dlaczego nie wykorzystać tego, skoro tak prosto uzyskać sok?

To wciąż nie wszystko! Sok z sałatą sprawdza się u osób mających problemy z nerkami oraz tarczycą. Wspomaga profilaktykę chorób serca i schorzeń nowotworowych. Regularnie spożywana sałata pozwala poradzić sobie z zaparciami, anemią, a także chroni przed złamaniami osteoporotycznymi. Po soki z wyciśniętych liści sałaty powinny sięgać kobiety w ciąży, ponieważ gości w nich sporo kwasu foliowego, a poza tym są w stanie zapobiegać komplikacjom w czasie ciąży.

Zielony sok nie tylko z sałatą

Oczywiście sałata będzie stanowić bazę do zielonego soku. Można ją uzupełnić praktycznie o każdy z dowolnych surowców. Uwagę należy zwracać jedynie na kompozycje, tylko i wyłącznie z zielonych warzyw, by nie musieć zmagać się z nadmierną ilością szczawianów. Poza tym sałatę połączymy z różnorodnymi warzywami, a także owocami, kiełkami czy trawą.

Mamy do czynienia z warzywem, które często gości w naszym jadłospisie. Wykorzystajmy jego smak i możliwości spotęgowania walorów odżywczych, tworząc wyśmienite soki.

 

Materiał zewnętrzny

Redakcja

sekretciala.pl

Zobacz również