img

Z naszych kranów płynie zdrowie!

2/5 Polaków z obawy przed zanieczyszczeniami rezygnuje z picia wody z kranu mimo, że ta coraz częściej dorównuje, a nawet przewyższa jakością wody dostępne w sklepach. Do picia “kranówki” zdecydowało się więc przekonać swoich klientów Otwockie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, które jako pierwsze w Polsce wdrożyło projekt ogólnopolskiej marki wody z kranu DomoVita.

Najwyższe standardy

Tylko co ósmy Polak wodę butelkowaną wymienia na wodę z miejskiego ujęcia. Polacy nie chcą jej pić z obawy przed jej niepewnym składem. Jeżeli już decydujemy się na szklankę “kranówki” to zwykle wodę wcześniej gotujemy, pozbywając się tego, co w niej najcenniejsze.

Tymczasem, jak podkreślają eksperci, woda dostarczana do naszych domów przez przedsiębiorstwa wodociągowe poddawana jest znacznie bardziej restrykcyjnym badaniom niż ta, którą znajdziemy na sklepowych półkach. Niewielu wie, że nasza woda ma właściwości wody źródlanej, a jej walory potwierdzają restrykcyjne normy jakości i bezpieczeństwa żywności ISO 22000.2005. Może być więc doskonałym zamiennikiem wody butelkowanej - wyjaśnia Mieczysław Kostyra Prezes Zarządu OPWiK Sp. z o.o.  

Realna oszczędność

Picie wody z kranu jest nie tylko zdrowe. To także spora oszczędność. Zakup 0,5l butelki wody w sklepie to koszt porównywalny z zakupem 360l wody miejskiej. Polacy wypijają przeciętnie ok 1,5l wody dziennie, czteroosobowa rodzina na wodę zakupioną w sklepie wydaje każdego dnia ok 6 zł. Niewiele? W skali roku to już ponad 2 tysiące złotych, które może zaoszczędzić pijąc wodę z kranu. - wyjaśnia Kostyra.

Picie wody z kranu

A co z ekologią? Każdy z nas produkuje średnio ok. 280 kg śmieci rocznie, a do naszych koszy co roku trafia prawie 400 plastikowych butelek po napojach, w tym butelkowanej wodzie. Przez całe życie pozostawiamy po sobie imponującą ilość śmieci. Dobrze o tym pamiętać, podejmując codzienne decyzje zakupowe.

Warto o tym mówić

Przygotowaliśmy szczegółową analizę preferencji Polaków, ich obaw i lęków i wiemy już, że nadal niezbędna jest w tym obszarze edukacja. A przecież picie wody z kranu jest w pełni bezpieczne i zdrowe. No i woda dostarczana przez wodociągi jest po prostu smaczna. - wyjaśnia pomysłodawca marki DomoVita Jacek Sadowski, szef krakowskiej agencji DEMO Effective Launching.

DomoVita powstała z myślą o działaniach na skalę ogólnopolską i ma skupiać w sobie wodociągi w całym kraju. Jej celem jest promocja picia wody z ujęć miejskich.

Ma także zachęcać Polaków do podłączania się do systemów wodociągowych. Mając na uwadze również potrzeby instytucji publicznych, będzie dostarczać do szkół poidełka, z których będą korzystać również uczniowie placówek na terenie działań wodociągów.

Konferencja inaugurująca markę odbędzie się w otwockim Teatrze im. Stefana Jaracza 29 czerwca.

Redakcja

sekretciala.pl

Zobacz również