img

Kiedy ćwiczyć jak jestem mamą?

Młode mamy marzą, aby po porodzie jak najszybciej wrócić do dawnej sylwetki. Część z nich samoistnie gubi kilogramy - powoduje to między innymi nawał obowiązków, z jakimi muszą się obecnie zmierzyć, ich dobry metabolizm czy odpowiednia dieta. Jednak  nie wszystkie świeżo upieczone mamy mogą cieszyć się płaskim brzuszkiem i jędrną skórą. Dlatego dobrze, by zaczęły ćwiczyć - kiedy będą czuły się na siłach, a także wtedy, gdy będą wiedzieć, że dziecko jest pod dobrą opieką, podczas gdy one skorzystają chociażby z usług klubu fitness we Wrocławiu. Jak zaplanować treningi w takiej sytuacji?

Ćwicz przy dziecku

Wiemy, że pojawienie się dziecka może spowodować mały armagedon w życiu nawet najbardziej zorganizowanej matki. Nie obarczaj się winą za ten stan rzeczy. Zobaczysz, że za parę lat będziesz się śmiała z tego i tęskniła do czasu spędzonego z maluszkiem.  Taki niemowlak przesypia mnóstwo czasu, więc jeżeli tylko czujesz się na siłach, to w tym czasie możesz odpalić płytę na dvd, bądź program na You Tubie i ćwiczyć mając dziecko cały czas na oku. Wiele mam wtedy rozprawia się z domowymi obowiązkami takimi jak sprzątanie czy pranie, jednak warto dogadać się z partnerem, aby przejął część obowiązków. Można też wykonywać delikatne ćwiczenia podczas sprzątania - przysiady czy wymachy nóg. Co ciekawe, już pół godziny dziennie regularnego ruchu może sprawić, że dodatkowe kilogramy będą ubywać.

Poproś rodziców

Wiele młodych mam korzysta z pomocy swoich rodziców czy teściowych i jest to najzwyczajniej w świecie normalne. Szczególnie przy pierwszym dziecku pomoc najbliższych jest nieoceniona. Jeżeli mieszkacie blisko siebie, to zawsze możesz kogoś poprosić, by zaopiekował się na godzinkę maluchem. To także bardzo dobre dla niego - przebywanie z dziadkami dzieci uważają za jedne z najlepszych wspomnień z dzieciństwa. Wtedy też tworzy się niezwykła więź. Ty w tym czasie możesz wyskoczyć na godzinkę na siłownię. Nawet jeżeli nie będziesz robić tego często, to staraj się tam bywać regularnie. Są specjalne zajęcia dedykowane młodym mamom, w różnych godzinach i pod okiem doświadczonych instruktorów, którzy wiedzą jakie ćwiczenia dobrać. Najprędzej znajdziesz je w renomowanych sieciach fitness we Wrocławiu, takich jak City Fit - https://cityfit.pl.

Poproś partnera

Podobnie jak i z rodzicami, dobrym pomysłem jest, aby partner zaopiekował się dzieckiem. Spokojnie, nawet jeżeli jest to jego pierwsza pociecha, to zaopiekuje się nią jak najlepiej jak będzie umiał. Możesz wtedy ćwiczyć zarówno w domu, jak i na siłowni - partner będzie cię dopingował jeżeli opadniesz z sił. Ponadto doceni wysiłek jaki wkładasz we wspólne życie.

Dziecko w klubie malucha?

Dobrym pomysłem jest zostawianie starszego dziecka  w klubach malucha, funkcjonujących koło siłowni, klubów fitness. We Wrocławiu i innych większych miastach taka praktyka jest powszechna i pozwala rodzicom skorzystać z siłowni, a dziecku wybawić się w miejscu, gdzie są opiekunki, mnóstwo zabawek, no i oczywiście inne dzieci. Początki mogą być trudne, jednak po czasie dzieci niecierpliwie oczekują tej chwili, kiedy będą mogły powrócić do kulek, zjeżdżalni i maskotek.

To, że młoda mama chce zadbać o swoją figurę, jest rzeczą normalną i bardzo ważną dla akceptacji własnego ciała po porodzie. Partnerzy czy rodzice powinni ułatwić żonie czy córce znalezienie chwili dla siebie. Wszak wciąż chce ona wyglądać i czuć się atrakcyjnie.

Materiał partnera zewnętrznego

Redakcja

sekretciala.pl

Zobacz również