img

Różne rodzaje taśm pakowych – jak wybrać tę najlepszą?

W branży transportowej i opakowaniowej nie może obyć się bez taśm pakowych. Tak naprawdę mamy do czynienia z akcesorium przydatnym w każdej działalności. Wszędzie tam, gdzie z określoną regularnością wysyła się pakunki. Co więcej, taśma pakowa z powodzeniem może być dodatkowym nośnikiem informacji, jeśli jest przystosowana do wykonania nadruku. W jaki sposób dobierać tego typu taśmy?

Klej i oferowane właściwości

Najczęściej korzysta się z taśm pakowych, które mają jedną stronę klejącą. To, w jaki sposób możliwe będzie ich wykorzystanie, jaką efektywność pakowania zaoferują, zależy od właściwości wybranego kleju. Parametrowi temu należy bardzo dokładnie się przyjrzeć, by ostatecznie paczka czy ładunek zostały zaklejone w taki sposób, aby całość dotarła w pełni bezpiecznie do wyznaczonego celu.

Najtańsze, ale i najmniej wytrzymałe są taśmy pakowe z klejem akrylowym. Powszechnie wybierane ze względu na łatwą dostępność i niskie koszty stosowania. Niestety słabe właściwości klejące sprawiają, że prędzej sprawdzają się do zastosowań domowych niż w firmach, a tym bardziej w biznesie, gdy w grę poza skutecznym transportem, wchodzi również wykorzystanie taśmy jako narzędzia do promocji i pozyskiwania Klientów.

Zdecydowanie lepsze właściwości oferują taśmy pakowe bazujące na klejach kauczukowych. Do wyboru są kleje z kauczuku syntetycznego, czyli tak zwane Hot-Melt. Tego typu taśmy cechuje dobra przyczepność, elastyczność oraz łatwe odklejanie. Sprawdzają się głównie w firmach przeprowadzkowych gdzie zadanie skutecznego zabezpieczenia kartonów i opakowań foliowych, ma ogromne znaczenie. Gwarantują dobry stosunek jakości do ceny.

Najdroższą opcją są taśmy pakowe typu Solvent, ponieważ bazują na kleju z kauczuku naturalnego. Poniesione koszty na taśmy Solvent szybko się jednak zwracają, ponieważ to najlepsze właściwości, jakie są w stanie zaoferować taśmy pakowe. Można nimi bezpiecznie i pewnie zaklejać nawet ciężkie pakunki, nie martwiąc się o ich transport w zmiennych warunkach atmosferycznych. Klej na bazie kauczuku naturalnego odznacza się doskonałymi parametrami adaptacyjnymi. Połączenie klejone jest bardzo wytrzymałe. Nawet w wysokiej temperaturze pakunki zabezpieczone taśmą pakową Solvent, nie rozklejają się. Tego typu produkty znajdziemy np. w sklepie E-hurtownia-opakowan.pl.

Do wyboru są także taśmy specjalistyczne, dopasowane głównie do warunków, w jakich przychodzi ich użytkować czy transportować tak zabezpieczone pakunki. Właściwości kleju decydują o skuteczności wykorzystania danej taśmy pakowej i to głównie pod tym względem należy je wybierać.

Taśmy z nadrukiem do zadań specjalnych

Nie tyle specjalistyczna, co można by rzec, przeznaczona do zadań specjalnych, została taśma pakowa z możliwością wykonania indywidualnego nadruku. Korzyści z wyboru takiego produktu są dwojakiego rodzaju. Z jednej strony taśmy można zadrukować napisami z ostrzeżeniami, gdy w grę wchodzi chociażby transport paczek z delikatnymi i podatnymi na uszkodzenia artykułami. Takie taśmy, w zależności od oznaczeń, wykorzystuje się również w warunkach zewnętrznych, do zabezpieczania terenów.

Druga, metaforyczna strona taśm z nadrukiem, to korzyści dla biznesu. Specjalna powierzchnia taśmy daje szansę na nadrukowanie logo, danych firmy, hasła reklamowego. Czegokolwiek, co przedsiębiorca uzna za istotne i będące w stanie zaowocować większym zainteresowaniem. W jaki sposób swoje funkcje spełnia taka taśma? Pakunek, który zawiera w sobie zamawiany przez odbiorcę produkt, tak naprawdę musi przejść przez wiele rąk nim dotrze do adresata. Każda para oczu, która zwróci uwagę na wyróżniający się pośród paczek karton z kolorową i zadrukowaną taśmą pakową, może okazać się potencjalnym Klientem.

Spośród dostępnych narzędzi promocji, sposobów na zainteresowanie, pozyskanie i utrzymanie Klientów, taśma pakowa jest jednym z najtańszych, ale wciąż wysoce skutecznych. Odbiorca mający w ręku paczkę, która jest dobrze zabezpieczona, już wie, że ma do czynienia z profesjonalną i rzetelną firmą, która potrafi zainwestować w Klienta. Poza tym chętniej zwraca uwagę i zapamiętuje logo, slogan czy dane kontaktowe, które zostały w taki sposób przedstawione. To nienachalna, a przy tym bardzo efektywna i jednocześnie efektowna forma reklamy. Estetyczna i wizualna forma reklamy w dzisiejszych czasach w doskonały sposób spełnia swoje funkcje, jak i oczekiwania odbiorców.

Artykuł sponsorowany

Redakcja

sekretciala.pl

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz