Modne ubrania są poszukiwane zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Przedstawiamy trzy najpopularniejsze marki modowe.
Tommy Hilfiger: mistrz sportowej elegancji
W latach 90., kiedy światem rządził hip-hop, takie gwiazdy jak Snoop Dogg, Mary J. Blige, Wu-tang-clan, Grand Puba, Usher i Aaliyah nosiły Tommy Jeans. Te powiązania ugruntowały status marki jako ikony kultury ulicznej. Efektem tej współpracy są współczesne kolekcje zbudowane na unikalnym połączeniu casualowego i eleganckiego stylu.
Tommy Hilfiger urodził się w Elmira w stanie Nowy Jork i rozpoczął karierę w świecie mody, kiedy wraz z przyjaciółmi otworzył mały sklep o nazwie People's Place w 1969 roku. W nim przedsiębiorcy sprzedawali głównie dżinsy, rock'n'rollowe plakaty, płyty i bibuły. Niestety po 10 latach sklep zbankrutował, a wtedy Hilfiger postanowił stworzyć własną markę odzieżową. Początkowo firma nie była nikomu znana, aż do 1985 roku Tommy zrobił szokującą reklamę. Umieścił ogromny billboard na Times Square w Nowym Jorku, gdzie porównał się do Ralpha Laurena, Perry'ego Ellisa i Calvina Kleina.
Kiedy jaskrawe ubrania marki z dużymi logami przypadły do gustu raperom, Hilfiger i jego brat Andy zwrócili uwagę na wsparcie muzyków. Zaczęli budować relacje z artystami hip-hopowymi, od Raekwon po TLC, ubierając ich w nowe kolekcje o nazwie Tommy Jeans. Dziś, gdy moda przywróciła na piedestał workowate ubrania i żywe kolory z lat 90., Tommy Jeans powraca na rynek. Pierwsza zaktualizowana kolekcja linii młodzieżowej pojawiła się w 2016 roku, a dwa lata później ogłoszono, że Hilfiger Denim stanie się częścią odrodzonej marki. Koncepcja projektu opiera się na „wymyślaniu na nowo kultowych elementów i łączeniu odzieży sportowej z trendami mody i dziedzictwem Tommy Hilfiger”.
Powrót marki do dzisiejszej kultury młodzieżowej byłby niepełny bez kolekcji obuwia stworzonej z jasną i agresywną prezentacją niczym z lat 90-tych. Sneakersy Tommy Jeans, inspirowane retro sylwetkami minionych dekad, prezentują korporacyjny styl Tommy Jeans z rozpoznawalnym trójkolorowym logo.
Emporio Armani: doskonała jakość, trendowe dodatki
Włochy są domem wielu utalentowanych projektantów, ale jeden z nich zawsze wyróżniał się na tle pozostałych. Giorgio Armani wniósł do świata mody elegancję, ale nie niedostępną i zimną, ale powszechną i stosunkowo tanią. Jego modele mają na celu dać poczucie pewności siebie i od dawna są wyznacznikiem statusu właściciela. Markowe ubrania szybko podbiły Europę.
Prostota i elegancja stały się kluczowymi cechami ubrań Armaniego. Ubrania produkowane przez dom mody od dawna są ulubionymi przez aktorów, polityków, biznesmenów i trendsetterów w modzie ulicznej. Od momentu pojawienia się pierwszej kolekcji do dzisiaj Armani pozostaje wierny swojemu stylowi, dzięki charakterystycznym cechom: - Przejrzystość linii i minimum wystroju - zdaniem projektanta ubrania nie powinny przyćmiewać właściciela, co oznacza, że nie powinno w nich być zbędnych detali. Nienaganny krój, dzięki któremu ubranie nie krępuje ruchów, ale daje poczucie lotu i swobody. Rozwiązania kolorystyczne stały się swoistym znakiem rozpoznawczym marki. W odległych latach 70. Giorgio Armani zidentyfikował kolory priorytetowe - czarny, biały, beżowy, szary, granatowy, czerwony. Zazwyczaj kreacja projektanta jest w jednym dominującym kolorze, który uzupełniają dodatki w innych kolorach.
Ubrania marki wykonane są z najdroższych materiałów - zamszu, kaszmiru, wełny oraz najbardziej kultowego dla Giorgio Armaniego – aksamitu. Niezwykła prostota charakteryzuje wszystkie ubrania Armani, ale mimo to wszystkie nadal są luksusowe, dzięki jakości materiału i idealnemu dopasowaniu. Do szycia garniturów męskich i damskich zdecydowano się na wykorzystanie tych samych materiałów. Dom mody nie zajmuje się produkcją materiałów do szycia. Wszystkie tkaniny są kupowane od wyspecjalizowanych przedsiębiorstw, które dostarczają je wyłącznie dla Armaniego.
Ralph Lauren: męska elegancja
Nazwisko tego projektanta zawsze wymawia się z wielkim szacunkiem. Linia odzieży męskiej w jego wykonaniu to nowatorskie pomysły, klasyczny szyk, powściągliwość, elegancja i najwyższa jakość. Ralph Lauren, będąc jednym z najlepszych projektantów na świecie, nie posiada dyplomu couturiera. Sam nie szyje ubrań, ale dokładnie przemyśla każdy element kolekcji.
W 1968 roku Ralph Lauren wypuścił pierwszą gotową do noszenia kolekcję odzieży męskiej, Polo Ralph Lauren. Logo marki to wizerunek gracza polo. Luźne spodnie, eleganckie blezery, eleganckie koszule i proste marynarki spodobają się zarówno młodym, jak i starszym. W 1971 roku Ralph Lauren wprowadził na rynek pierwszą linię odzieży damskiej Ralph Lauren. Głównym akcentem kolekcji są białe bawełniane koszule, dopasowane do wzoru koszul męskich. Eleganckie bluzki i odzież sportowa marki Ralph Lauren wykonane z gęstych tkanin męskich zrobiły furorę w świecie mody damskiej.
A w 1972 roku po raz pierwszy zaprezentowano model, który jest nadal aktualny, klasyczna męska koszulka polo. Stanie się kultowym obiektem stylu „preppy” (styl ubioru charakteryzujący się schludnością, wygodą i elitarnością), z którego słynie Lauren. Koszulka została wykonana w 24 odcieniach.
Komentarze (0)